Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"Stop 18"

Data publikacji 08.09.2008
W czwartek, 4 września st. asp. Aldona Nowak z Ogniwa Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii przeprowadziła szkolenie dla sprzedawców z różnych punktów handlowych na temat: uregulowań prawnych dotyczących zasad sprzedaży wyrobów tytoniowych. Szkolenie zostało przygotowane przez Urząd Miejski w Gnieźnie we współpracy z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w ramach programu „Stop 18”. Miało ono na celu uniemożliwienie dostępu małoletnim do wyrobów tytoniowych.

 

         

 

 

            Spotkanie otworzył Prezydent Miasta Gniezna  Pan Jacek Kowalski. Nie krył swojego zadowolenia z tak licznie przybyłych uczestników(kilkadziesiąt osób). St. asp. A. Nowak przybyła z z gnieźnieńskiej jednostki policji omówiła przepisy zawarte w ustawie o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych z dnia 9 listopada 1995r. Sprzedawcy zostali pouczeni o zakazie sprzedaży papierosów luzem bez opakowania i o wysokości grzywny przewidzianej za to wykroczenie.

 

 Uczestnicy szkolenia wypełniali karty testowe. Prezentowane były szeregi pomysłów w jaki sposób sprzedawca ma odmawiać sprzedaży małoletniemu z użyciem techniki asertywności, nie zapominając przy tym o własnych interesach z jednoczesnym dbaniem o prawa i interesy innych(klientów). W czasie spotkanie został poruszony temat szkodliwego wpływu tytoniu na organizm i wyniki badań, z których wynika że coraz większa liczba młodzieży sięga po wyroby tytoniowe. W trakcie szkolenia zostały przeprowadzone testy na temat sprzedaży wyrobów tytoniowych osobom niepełnoletnim. Po sprawdzeniu wyników testu, uczestnicy spotkania wzięli udział w odgrywaniu tzw. scenek. Uczestnik szkolenia wcielał się w rolę nieletniego i musiał przekonać sprzedawcę, by ten sprzedał mu papierosy. Cieszyło się to dużym zainteresowaniem ze strony uczestników. Wszyscy dopingowali i instruowali sprzedawców, jak skutecznie odmawiać, -aby postępować zgodnie z prawem. Prowadząca z łatwością nawiązała kontakt ze słuchaczami. Cel został osiągnięty-sprzedawcy posiadają orientacyjną wiedzę, jak należy postępować.

Powrót na górę strony